O altă continuare

Apoi s-au lipit scai de mine, ba poliţişti, ba detectivi fiindcă făceam ce făceam şi găseam mortăciuni. Le-am învăţat jocu’. Le ştiu modu’ de-a acuza. De asta mă tot chinui aici să-mi fac un plan.

Când l-am găsit pe nea’ Fane, am stat trei luni la mititca, pe nedrept. Abia ieşită de pe treptele facultăţii, m-am acomodat cu prostituate şi hoaţe. De aici şi tatuajul de pe spate, nu am sperat niciodată la el. Consider că sunt de prost gust, scot în evidenţă ce-i mai rău. La fel şi pirce-urile, de ce să-ţi faci o gaură-n plus? N-ai destule?! Ca femeie, vorbind.

Nea’ Fane, băuse otravă de şoareci amestecată cu oţet, nu apucase să-şi facă efectul că s-a aruncat pe geam, de la etajul şase. Fusesem ultima ce-l vizitase.

Era un bătrânel calm, care m-a învăţat să joc şah, şeptică, poker, să nu-mi fie frică de sentimente, să le zic pe toate pe faţă, să nu mă ascund în spatele cuvintelor ” nu ştiu”.În camera lui mereu mirosea a opium, fumam trabucuri şi purtam discuţii lungi despre Dostoievski. Avea un pick-up de prin anii ’50, la care puneam zi de zi discuri cu Bach.

Fost colonel, îmi repeta să nu-mi fac niciodată planuri de viitor, să trăiesc clipa. Sigur că a murit singur, nu a fost niciodată căsătorit.

Atunci mi-am pus pentru prima oară problema: O să mă mărit vreodată?

De fiecare dată când auzeam discuţii despre copii ori căsnicii mă speriam, schimbam subiectul. Nu-mi surâdea să fiu a unui bărbat definitv. Eram a tuturor şi totuşi a niciunuia. Îi amăgeam, îmi plăcea să-i joc pe degete, să văd cum ard în chinuri sperând să le acord o a doua întâlnire. Ego-ul meu cerea asta. Simţeam că îmbătrânesc, mă asiguram că încă sunt atractivă. La 25 de ani îmbătrâneam pe naiba. Dar e vârsta când nu-ţi mai place nimic din ce cândva însemna întregul tău mod de a fi. Nimic din ce te făcea să pluteşti. Ieştiu’ cu prietenii-n baruri era înlocuit de cititul cărţilor, job-urile instabile nu-mi mai sunau bine, voiam să mă ştiu undeva, dar nu legată de un bărbat, clar nu. Nu-i vorba de feminism, ori prostii d-astea. Trebuia să învăţ să mă descurc de una singură, să mă bazez doar pe mine,să fiu pregătită pentru un posibil el, cu care să procreez liniştită, să mă arunc de bună voie la cratiţă crescând odrasle.

Nu îmi doream o viaţă ca-n filmele cu “happy end”. Ceva ce nu poţi povesti nepoţilor de ruşine, aveam să păţesc multe, trebuia să se întâmple în felul ăsta, altfel aş fi fost o bunicuţă la care ar fi venit din obligaţie.
Îmi scriam soarta în aşa fel încât, nicio zi să nu semene cu cealaltă, “mâinele” să fie o aventură.
Am fost astfel şi la un pas de a-mi pune verigheta pe deget. Fugisem cu unu’, redactor la pgh (un ziar local), în Italia. “Haide în Veneţia, să vedem câinii cu covrigi în coadă” îmi răsuna-n cap, deşi nu-mi amintesc cine a zis-o. Aşa că da, am mers şi-n Veneţia. Îmi displac sentimentalismele dar uneori ai atâta nevoie de ele. Tânjeşti după cuvinte banale, ce fac să mişte totu’-n tine, ce-ţi amintesc cât de mult poţi iubi.
O lună tuberculoasă, un el ce mă strângea apăsător în braţe, de-mi simţeam sânii sufocaţi. Şi o minunată declaraţie, pe care dacă aş fi auzit-o în orice alt moment, m-ar fi amuzat cumplit, însă atunci mi-am spus: “ah, ce drăgălaş”. Ştiam că sunt frumoasă, că pot fi cu oricine, că l-am făcut să-mi mănânce din palmă. Ce nu ştiam erau reacţiile mele. Frica de necunoscut, frica de mine.

5 thoughts on “O altă continuare

  1. ” Îmi displac sentimentalismele dar uneori ai atâta nevoie de ele. Tânjeşti după cuvinte banale, ce fac să mişte totu’-n tine, ce-ţi amintesc cât de mult poţi iubi.” – true ! (romantica din mine 😆 )

  2. Pingback: Vină « Andra Pavel

  3. Pingback: O altă continuare (via it’s all about J.) | Ado Feck

Leave a Reply

