alt cont

În fine, nu asta este important.

Cum m-am descotorosit de el, probabil că vă întrebaţi. Nu am mişcat nici un deget.

Nici întrebarea preotului nu a apucat să fie rostită, căci s-a auzit doar un zgomot puternic, fără să-mi dau seama ce se întâmplă, lângă mine lat, cu buzele groase, dintr-o dată vinete, îmi vedeai viitorul mire. S-a descoperit că ar fi lucrat la un articol despre mafie şi a trebuit eliminat pentru că se băgase în ce nu-i fierbe oala, aflase informaţii importante. Eram mândră de el. Nu ştiam ce să fac, să zâmbesc ori să plâng. Lacrimi nu aveam, dar în liceu făcusem câţiva ani de teatru.

Nu mă simţeam prost, îl auzeam pe proful de istorie, dintr-un colţ, prof pe care de altfel îl idolatrizasem: Fiecare se simte cum este. Nu, prost nu mă simţeam. Nu aveam nici pe naiba. Respirasem uşurată din motive ce nu le voi repeta.

Îmi dusesem palmele la faţă şi stam încremenită. În jur se jelea, îl regretau, mă priveau urât, eu nu făceam absolut nimic. Rudele sale parcă mă şi acuzau că l-am ţinut prea mult timp departe, doar pentru mine fără să le dau dreptul de a se bucura de el în ultimul timp.

M-au suspectat că-s pe mână cu mafia, am păţit-o şi atunci, însă n-au găsit dovezi.

Acum conştientă întinsă peste o persoană ucisă, e clar că Dumnezeu mă ia la mişto.

De ce mi se întâmplă mie asta? De ce? Nu pot spune nici: mama are mere. Desigur, o replică banală, dar în momentul ăsta îmi doresc să-mi dezvălui până şi cele mai mari secrete numai să pot vorbi, să scot un sunet, un geamăt, ceva.

Nu vreau să-mi  cutreier într-o noapte întreaga viaţă, să o reiau, să retrăiesc clipele de calvar, îngrozitoare, în care stam cu genunchii strânşi la gură, şi-mi smulgeam părul de nervi.

Leave a Reply

