3iulie2011

ora două. căutăm străzi murdare, căutăm poveştile lor, ne uităm ore în şir la ziduri pătate cu roş, de păinejeni, ţânţari, ne vrăjesc cu frumoase curtezane ce îşi iau viaţa când simt că nu mai pot.
peste drum, doi îndrăgostiţi adulmecă izul florilor de cireş, şi Doamne, cât şi-ar mai dori să se scape unul de altul, ca apoi să simtă dorul.
alături, două mecanisme defecte, îşi ating încheieturile mâinii, schiţând un zâmbet, ca şi cum s-ar fi împăcat cu ideea că nu vor găsi leacul, nu vor întineri niciodată
în spatele lor, cuminţi, trei tineri îşi fac planuri de viitor
toate astea mă sperie, imaginile parcă s-n reluare, nu ştiu ce caut, încotro să mă îndrept, uneori nu vreau să văd, să orbesc pentru câteva momente, să asurzesc, să nu le mai aud glasurile mai piţigăiate, mai groase, tusea provocată de tutun. uneori pur şi simplu vreau să mă detaşez. se întâmplă să-mi iasă experimentul, alteori eşuează

ora trei. vecinul de la patru, nu mai mare de paişpe ani, s-a hotărât în sfârşit să ia lecţii de pian. coveruri proaste după Chopin şi Bach, merg la cafea. îmi e teamă să-l privesc pe puşti, cu toată drăgălăşenia aia, nu-i poţi spune că singura salvare e să fugă, să părăsească mediul în care a copilărit.
dacă te-aşezi pe fotoliul în care obişnuiesc să-mi croşetez gândurile, să le îngrop în ochiuri, poţi zări pe fereastră trei siluete în noapte, un felinar ce spionează tot ce prinde, adus de un fost comandant ce şi-a dat duhul în dimineaţa zilei trecute. “Trei Doamne, şi toţi trei!” îmi răsună în cap, recitată de un anume, căruia îi place să se vadă pe sticla, nu-mi pot aminti numele.

ora patru.
în jur miros de fân ars, m-am baricadat în casă. sunt om fără viaţă socială, aşa mi-a zis O. cu care vorbisem vreo 3 minute la telefon. nu mai mult, nu am ce vorbi cu cineva mai mult de 3 minute, simt că discuţiile devin banale, se termină.

Leave a Reply

