Din auzite

Pe bunica din partea lui tata n-o ştiusem decât din auzite. Ţin minte că am văzut-o acum 13-14 ani, deja senilă, şi-mi arăta un album cu poze, prezentându-mi pe rând “ăsta-i cutare, ruda lui cutăriţă, la început a stat acolo şi a venit ce-a venit în Ştefăneşti” şi tot aşa cu fiecare în parte.

Mi-au spus că era cea mai frumoasă femeie din “oraşul” ăla. Doar că n-a avut noroc şi pace. Se îndrăgostise pe la 16 ani şi s-a măritat forţată cu bunicu’. Bunicu’ care pe atunci era plin de coşuri şi nici o duduie nu-l plăcea. Apoi a crescut trei băieţi până a luat-o razna. În camera bunicului e un tablou cu ei doi, tineri. Şi Doamne, ce frumoasă era!

Scriu despre ea, fiindcă astăzi m-a învăţat tata cum stă treaba cu maşina de cusut.  Ce să faci, cum să faci. Aşa m-am apucat de scurtat rochii.

L-am întrebat de unde ştie (e o maşină veche, cu pedale). Cu voce stinsă mi-a spus : “M-a învăţat mama”. 

Nu mă pricep la cuvinte în astfel de situaţii. Am schiţat un zâmbet şi-am mai pus întrebări:

“Păi la ce-ţi trebuia ţie  să lucrezi la maşină? Îţi făceai haine?”

“Nu, ia zi-mi ce o să faci tu dacă te învăţ”

“Hehe, modific hainele care nu-mi mai plac”

“Exact asta făceam şi eu.”

 

Şi să concluzionez mai repede: uite cum rămâne viu omu’. Acum eu o să-mi învăţ viitoarele odrasle şi le voi spune: Aşa m-a învăţat tata, care ştia de la mama lui, care era… şi locuia…Şi tot aşa.

Cum fac şi cu Leana. Cum îl prind pe Andrei (Andrei, care face gafe:

Andrei: Bianca, eşti căsătorită? Că tu eşti aşa, mare…
Eu: Nu, nu…
Andrei: Atunci, când mă fac mare, te “căsătoreşti” cu mine?
Eu: Nu putem că na, suntem rude…
Andrei către mami lui, ruşinat: Mami, iar am comis-o!) 

 

îi spun: “iepuraşul meu iubit, cin’ te ‘ntrece la fugit” şi asta o ştiu de Leana, Leana care a trăit cu Gheorghe pe uliţa cu un nuc şi un dud…

One thought on “Din auzite

  1. Pingback: a venit toamna… | Bianca Dobrescu

Leave a Reply

