Pe scurt.

Puccini a fost un norocos. Avea rădăcini dinainte să se fi născut, bine înfipte în tradiția muzicală. Eu n-am și-mi plâng de milă. Dar nu despre Puccini scriu astăzi ci despre opera sa în trei acte, care m-a impresionat al naibii de tare ieri seară, Turandot.

Ieri seară nu mă simțeam bine. Mi-am distrus picioarele în niște sandale minunate, la prima purtare. Le-am trimis la origini și totuși am continuat să le admir. Am jucat spânzurătoarea-n Herăstrău și apoi în metrou și am falsat, continuând să zâmbesc. Am fost cu S. S. acum probabil citește și nu voi spune nimic demn de laudă la adresa lui. Are niște coșuri inestetice pe frunte, se pune? În plus, este greu de cap.

Revenind la Turandot. Tenorul coreean James Lee l-a interpretat pe principele Calaf, debutând (după câștigarea concursului de canto „Maeștrii artei lirice”).  Turandot a fost desigur, Sorina Silvia Munteanu, care te farmecă din start. Liu – soprana Iulia Isaev. Tiberiu Soare- dirijor. Un adevărat festin, vă zic!

Prezentarea pe scurt: ”În îndepărtata Chină, Prinţesa Turandot îşi provoacă pretendenţii să răspundă la trei ghicitori foarte grele. Toţi cei ce îşi încearcă norocul nu reuşesc să găsească răspunsurile şi îşi pierd viaţa. Calaf, fiul regelui detronat al tătarilor, are curajul să-şi încerce soarta, îndrăgostit de neasemuit de frumoasa prinţesă. Dar iubirea va reuşi să învingă până la urmă inima crudă a Prinţesei Turandot? Ultima operă scrisă de compozitorul Giacomo Puccini este şi una dintre cele mai dificile partituri pentru interpreţi.” ( de pe operanb.ro)

Data viitoare aflați cum a fost la Chaplin!

6 thoughts on “Pe scurt.

  1. Turandot este fără doar și poate o drama greacă antică sau una asiatică de oricând. In asta constă genialitatea piesei 🙂 Mă bucur că ai putut să o vezi/simți/asculți 🙂

      1. A fost cel mai rapid răspuns primit la vreun comentariu făcut pe oriunde prin blogosferă 😀

        Eu am văzut piesa de două ori la Craiova și am fost la fel de impresionat 🙂

      2. La mine a fost premieră. Da, m-a încântat tare deși sfârșitul mă așteptam să fie tragic. Totuși am zâmbit ușurată că s-a sfârșit cu bine! 😀

      3. Nicio grijă! Sunt absolut convins că vei merge și a doua oară 🙂 Mai mor din ei, dar da, se încheie bine. Ai dreptate 😀

Leave a Reply

