nulități simpatice (o zi cu mine)

Astăzi am făcut curat în debara. Îmi știam scopul. Rămăseseră două-trei borcane de murături puse anul trecut. Le-am găsit. Nu ținuseră. În schimb am găsit unul cu dulceață. E la fel de bună. Am găsit chestii mișto, pe care uitasem că le mai am. Am schimbat rețeta gogoșarilor. Am făcut dulceață. Am aruncat borcanele fără capac și sticlele de vinuri scumpe și tării (fiecare simbolizând ceva, nu știu de ce le-am păstrat – îmi ocupau și locul- continuă să simbolizeze pe pagini de jurnal – e mai bine acolo, alea nu se duc naibii).

Apoi mi-am amintit că am niște fuste de iarnă care se vor strâmtate. M-am pus pe lucru. Regret numai că le-am făcut conice și abia mă mișc, dar merg și n-arată rău.

Am primit mesaje peste mesaje de la uituci care se grăbesc să-mi celebreze îmbătrânirea. M-am întristat. „Trec lunile în goană”. 

Mă sperie că gata, schimb prefixul și n-am făcut nimic din ce era de făcut. Parcă anii ăștia au trecut așa pe lângă mine. N-am văzut nimic din ce voiam să văd. N-am adus la stadiu realizabil decât trei din nenumăratele „vise” puternic accentuate cum și pe unde am apucat. Am căzut brusc pe gânduri, nu mi-am rupt nimic. De ce trei și nu două sau unul? De ce trei? Apoi m-am certat că-s paranoică și am început să vorbesc cu mine. M-am decis să fiu calmă. Calmitatea fiind ceva ce am admirat de când mă știu. Sigur că-n aparență nimeni nu ar bănui că mă agit din rahaturi (Adică orice). Da, să fiu calmă și proastă (Adică să ajut când mi se cere ajutorul fiindcă mai sunt câteva numere – un 3, un 4, un 5 eventual și un 6 dar atunci voi avea deja șanțuri pe mutră și mă voi sprijini într-o cifră într-un azil de nebuni- și trebuie să-mi dau duhul demn – ce înseamnă demn pentru mine – altă poveste-). Am căpătat obiceiul de a deschide paranteze în paranteze în paranteze. Dă nasol. N-am ce-i face. Ticurile mele țin o zi. În special cele verbale.

Apoi am fost să iau o bere. Să-l cinstesc pe tata din timp. Vine cu o veste bună, mi-a zis că-i e sete. Cu el semăn. De câte ori se întâmplă ceva mișto țin omu-n suspans (răspund prin replici banale) și nu-i spun decât față-n față. Mai am de așteptat două ore. Astăzi nu întârzie. Aseară l-am sunat după juma de oră de întârziere. I-am zis așa delicat „când știi că ieși cu amicii – colegii de muncă- vezi cum dai un semn și nu lași pe nimeni îngrjorat-. A urcat în două minute, cum mi-a spus și am vorbit mult. O să-mi fie dor de ai mei. Adică îi văd ca pe cei mai buni prieteni. Ne mustrăm reciproc și învățăm unii de la alții. Trebuie prețuită fiecare clipă. Chiar dacă nu există decât doi îndrăgostiți certați care-și schimbă locul când privim în afara noastră (pe altul decât cerul gurii, zic).

Îmi voi face un ceai din frunze de mentă (eu îi zic izmă – că așa m-a învățat bunica-), voi băga un film bun și voi aștepta vestea.

 

Azi recomand: jucării copii. Iar dacă-i mai mare jucării copii 12 ani.

9 thoughts on “nulități simpatice (o zi cu mine)

  1. “Am căpătat obiceiul de a deschide paranteze în paranteze în paranteze.” – Mi-ai adus aminte de Dl. Bansoiu, de la Originile Filosofiei;)) El e maestru in paranteze:)) pe de alta parte, eram tare entuziasmat cand am vazut titlul, gandindu-ma la Cioran=))

  2. nici nu mai zic ca din nou ma regasesc (mai putin in partea cu stramtatul fustelor ca din mainile mele nu ies multe lucruri “vii”
    ) ca de acum e la ordinea zilei;)) deci sa inteleg ca a fost de curand ziua ta? La multi ani, daca da. si daca nu, tot la multi ani frumosi si senini si veseli si plini de inspiratie, ca talent ai cu carul!

      1. vorbesti cu o baba care are deja cute pe fata :)). dar o so dau in clisee: important e cum te simti. deci: Laaaa muuulti ani in care sa intinerim!

Leave a Reply

