„și azi ca și ieri I”

Ar fi fost culmea să nu mă fi gândit și astăzi la el, care nu există. Adică bine, există așa cum îl reinventez de fiecare dată. Același. Nu există fiindcă habar n-am cum e. E cum vreau eu să fie. O să-și dea la un moment dat seama că și prin gândurile sale fac salturi de acrobat, Deși nu-s cine știe ce. Și nici nu mă pricep la sărituri. Ieri am sărit din nevoie un gard să duc gunoiul înjurând mai marii orașului (altfel, canci). În rest, nu mă complic. Simplitatea-i de așa natură încât toți o uzează cum și cât pot. Și nici eu nu exist pentru el, căci nu știe cum sunt. Pentru el sunt o simplă proiecție a ceea ce ar fi vrut să fiu. Amuzantă treabă.

Acum mă gândește reinventându-mă. El mereu altfel. Eu … mereu același.

Și touși iubirea noastră nu-i decât o floare de măr pitic, după cum a scris La Fee. 

 

Azi recomand: jucării copii. Iar dacă-i mai mare jucării copii 12 ani

39 thoughts on “„și azi ca și ieri I”

      1. uhu. mon francais n’est pas assez bon d’ecrire.
        eh:
        când plâng
        şi tu, care eşti cer
        mă plângi

        quand je pleure
        et tu, ciel
        me pleures

        Destul de proastă traducerea, ha? 😀

      2. il m’arrive rarement
        de pleurer
        mais quand je pleure,
        je pleure toutes mes douleurs
        d’auparavant…
        je me souviens que je suis assez laide, malgres
        la beaute de mon ame,
        je me souviens
        que je suis bete, malgres la sagesse d’une Balance,
        et je me souviens que je ne suis q’une simple femme
        qui peut pas surmonter les echecs de ces jours…
        je pleure, mais lorsque je larmoie,
        je retrouve en moi meme la source de mes joies
        je seche et je verdoie tout a un coup
        et je me dis:
        si je n’etais pas une femme, je ne serrais q’un point de plus…

        Mi se intampla rar sa plang,
        dar cand o fac,
        imi plang toate durerile de demult
        imi amintesc ca sunt destul de urata
        in ciuda frumuse’ii sufletului meu
        imi amintesc ca sunt destul de proasta
        in ciuda intelepciunii unei Balante
        si, mai presus de toate, imi amintesc
        ca nu sunt decat o simpla femeie
        care nu poate depasi aceste esecuri
        ale acestor zile…
        si plang
        dar dupa asta
        eu regasesc in mine izvorul bucuriilor mele
        secatuiesc si inverzesc instantaneu
        si imi spun
        daca nu as fi femeie
        eu nu as fi decat un punct in plus…

      3. nu ştiu voi

        dar eu m-am născut din durere

        o durere atât de cruntă încât mai mai că te arunca peste alte hotare

        de atunci nici n-am mai îndrăznit să mă trimit la origini

        să mă nasc din nou, de câte ori găsesc un om devenit neom

        nu ştiu voi

        dar mie-mi place să plâng când nu mai reuşesc să fac faţă

        e o plăcere dureroasă,

        îmi înghit lacrimile, apoi schiţez un zâmbet

        aşa mă calmez de cele mai multe ori

        şi nu fiindcă, chipurile, sunt slabă,

        ci pentru că înainte am fost de n ori mai puternică

        şi ajungi în punctul în care-ţi apare

        omega pe frunte

        nu ştiu voi

        dar mie-mi plac copacii înfloriţi

        şi vreau să-mi dezgheţ oasele

        să mă-mbăt pe câmpii de-un verde prea viu

        şi să-l ascult pe pittiş

        nu ştiu voi

        dar dacă n-aş fi sperat de fiecare dată când mi s-a dat şah mat la optimism

        poate că astăzi nu eram ceea ce sunt

        nu ştiu voi

        dar mie-mi place să-mi învârt iluziile pe degete

        şi când rămân fără degete mai inventez câteva

        cine ştie poate mâine poimâine mă vedeţi cu degete ieşite din urechi

        nu ştiu voi

        dar viaţa pentru mine-i o paradă

        de mecanisme automatizate

        de butoane cu care-mi place să-mi fac jocul

Leave a Reply

