când nu mai ai nimic

Nu știu de ce naiba crezi că mi-aș ține biletele la teatru, la concerte, la tot ce am fost împreună

– ba chiar şi la ce nu am fost şi am visat că am fost

fac şi d-astea

dacă ai ştii tu prin câte am trecut şi n-am trecut

(îşi are şi imaginaţia rolul ei) –

într-o geantă

în care nu găseşti altceva în afara unei cărţi, unor foi, stiloului şi câtorva rezerve de cerneală

(geantă veche, care încă se sprijină-n numere prime (am o atracţie ciudată faţă de numerele prime, fiindcă n-au pereche)

că-mi place a la baudelaire „tot ce-i negru şi şters şi-urât” )

ba chiar mă supără să-mi zici că le pun alături de rujuri și alte rahaturi,

care ascund frumusețea unei femei.

Toate astea odihnesc în cutia cu amintiri

(şterasă, uitată de vreme)

amestecate cu flori ofilite pentru mortul din mine

(mereu am crezut că-s doi oameni în mine, unul viu, altul mort căruia îi plac florile,

un om care ţine minte ce şi de la cine a primit,

fiindcă în fiecare zi suntem alţii, dacă nu acumulăm ceva nou, dacă

stagnăm … cumva trăim degeaba,

şirul de experienţe prin care urmează să trecem ne schimbă

şi trebuie să ne schimbe să ne aflăm în continuu progres

nici regresul nu intră în discuţie)

trecutul e trecut și amintește de noi,

(care am fost şi nu mai suntem, )

trecutul l-am scris singuri,

(nepricepuţi şi fără rost, ca să ducă unde a dus …)

pe când eram ce eram,

( nici măcar nulităţi simpatice)

și nu mai suntem,

(noi nu, eu da, tu nu ştiu… poate azi eşti un mort cu ochi frumoşi în care nu mai văd tot ce vreau eu)

trecutul nu ne aparține.

( şi nu ne-a aparţinut niciodată

trecutul e prezentul celor care-am fost

fiecare şi-l aminteşte diferit

fiecare îl pomeneşte altfel, mereu altfel,

niciodată la fel…)

Concurs organizat de Reeija, magazin online ce oferă genți piele.

6 thoughts on “când nu mai ai nimic

  1. Din trecut raman doar amintiri, care trebuiesc pastrate si scoase doar in clipele de melancolie sacra.

Leave a Reply

