prăjitură cu mere

când eram pici nu trecea weekend fără ca bunica să-mi coacă ceva, se pare c-am prins şi eu asta, numai că eu la două zile fac ceva dulce.

Iar azi m-am oprit la o prăjitură cu mere:

ingrediente: 6 ouă, 15 linguri zahăr, 100 grame margarină unirea, 1 lingură untură, un plic praf de copt, esenţă de vanilie, x2 o lingură lapte, 2 plicuri zahăr vailat, scorţişoară, două linguri griş, 1kg mere. 14 linguri făină;

Blaturi:

1. freci margarina cu patru linguri de zahăr, cu două ouă, lingura de lapte, un praf sare, apoi după ce s/a dizvolat zahărul adaugi plicul de zahăr vanilat, esenţa, făină. Tadam ai primul aluat. Îl pui uşor peste tava deja unsă

2. baţi două albuşuri spumă cu un praf de sare şi o lingură de zahăr, între timp freci gălbenuşurile cu o lingură de apă şi trei linguri de zahăr, torn jumătate din albuşuri peste gălbenuşuri, apoi pui şi cealaltă jumătate după ce ai mai amestecat niţel.

Umplutura: razi merele, le pui la călit cu şapte linguri de zahăr, adaugi esenţa de vanilie, scorţişoara, grişul.

După ce-i gata umplutura o torni peste primul blat deja în tavă, bagi la cuptor la foc mediu 15 minute.

După astea 15 minute adaugi blatul al doilea  şi continui (iei cuţitul, tragi nişte carouri; eu mai adaug şi puţină scorţişoară pe deasupra) la acelaşi foc încă 30 minute.

Pudrezi, o tai rece.

Şi fiindcă tot mi-am amintit de copilărie vin cu o recomandare: masinute radiocomandate. Şi poate te interesează şi  trenutele electrice

2 thoughts on “prăjitură cu mere

Leave a Reply

