hoții care strigă jos cu hoții

Zilele astea mă tot amuz de hoții care strigă jos cu hoții. Sigur că există mai multe niveluri ale hoției. Dar nu se iartă. Tot hoție rămâne. Să nu mai zic de ipocrizie. De cele mai multe ori se începe cu ceva nu foarte semnificativ care totuși trezește o chestie extraordinară în tine, o plăcere teribilă, fără urmă de vinovăție, ca mai apoi să se transforme într-un lucru măreț. De la nivelul 1 treci ușor și peste următoarele grăbit/ă să termini jocul. Dar jocul nu mai are farmec într-o societate ca asta. Plăcut nu era nici în copilărie, și atunci te dădeai de gol fiindcă la urma urmei ăsta era tot farmecul, să nu te prindă și tu să dai în nas omului că nu te-a prins. O păcăleală care treptat s-a transformat în ceva al naibii de serios. Toți suntem niște hoți, ne furăm care pe care, nu ne mai mulțumim cu o găină când vedem că putem lua curcanul. Și dacă nu-l iei tu, vine altul și altul, așa că n-ai încotro. Și nu știu cum poți să te iei de altul când și tu ai fi făcut la fel. Acum zici că nu, fiindcă nu era atât de aproape de tine curcanul. Noi nu avem nevoie de o schimbare la cei sus puși, căci nu văd înlocuitori care să nu facă la fel. Odată ce-ai prins gustul nu mai scapi. Și de data asta nu sunt ipocrită, odată ce am prins gustul nu mai scap. A început cu cd-urile mamei cu Clayderman, și am trecut la ciocolata caldă, cine știe la ce mai ajung. O iau de sub nas și mă și dau rotundă: ha, ți-am luat-o, haide nu te supăra, o să-ți iau alta. Și poate că ea avea chef atunci. Nu mai încolo. E hoție.  Și nu sunt singura. Tocmai am fost provocată să-mi dau pe față hoțiile, și na, acum nu-mi vin în minte mai multe, mai sunt și downloadările excesive de filme, muzici, cărți…

Acum te provoc pe tine: Tu ce-ai furat? Și nu începe cu: dar te rog… nu fur. Toți furăm. Să avem o doză de curaj zic. Și nu e în regulă să te iei de altul că fură când și tu furi. Că fură mai mult e problema lui.

Zic să scăpăm de toți, și toate, să ne încredem în altă generație, nu în asta învățată să fure. Să creștem, educăm niște plozi fix așa cum ne dorim să ne fie conducătorii. Or, altă soluție nu văd.

36 thoughts on “hoții care strigă jos cu hoții

  1. Am furat mai multe, doar ca acum mi-a venit in minte o amintire din copilarie. Eram la tara iar un vecin avea un cires care dadea roadele mai repede asa ca am navalit in gradina si i-am furat ciresele. A doua zi la fel…pana cand un “prieten” ne-a parat!
    :))

  2. Am găsit cândva pe un site, nu spun care 😛 , ceva de genul “draga mea, cheamă, te rog, poliţia! Mă predau, sunt un hoţ, ţi-am furat inima..” Hahaha, am râs, scuze! omul poate chiar e romantic 😀

  3. Între părinți și copii, între soț și soție și între frați, nu poate să existe furt decât dacă relația e una, hai să îi spun, deteriorată. Indiferent ce are sau a avut mama în casă și „mi-a făcut cu ochiul”, dacă ea nu mi-a observat privirea și a întrebat prima „Îl vrei ? Ia-l !”, am cerut și, normal că, mi-a fost dat.

      1. Când ai vorbit cu ea la telefon cum ai spus : „Mamă, ți-am furat CD-urile ?” sau „Mamă am luat și eu CD-urile cu Clayderman ?”

      2. Și ăsta se cheamă furt ?
        Aș fi comentat mai pe larg dar păstrez tema pentru o postare ulterioară pe blogul meu ( :mrgreen: ) – știi că-s un tip corect și voi menționa sursa, pentru că am constatat că din punctul ăsta de vedere eu sunt un ciudat și trebuie să mă explic, pe îndelete. Spun asta pentru că : EU NU FUR ȘI NU AM FURAT ! Clar ?

      3. Nici măcar un măr din grădina altcuiva? Nici fără să îți dai seama? Am văzut că ești fumător, nu ai băgat niciodată fără să îți dai seama în buzunar bricheta altcuia, nimic nimic?

      4. Păi, măi Bianca, hai să avem proprietatea termenilor. Dacă ești la un șpriț cu prietenii la o masă și din instinct, din greșeală, pui bricheta unuia în buzunar, se cheamă că ai furat ? Oricum, a doua zi, în cazul meu cel puțin, întrebam cui îi lipsește și o înapoiam. Furtul, în accepțiunea mea este însușirea PREMEDITATĂ, FĂRĂ DREPT, A UNUI LUCRU (SAU CHIAR A UNEI IDEI ) CARE APARȚINE UNEI ALTE PERSOANE SAU ENTITĂȚI !

      5. Nu contează că o înapoiezi ori că nu o înapoiezi, e furt. Am scris că-s mai multe niveluri. Să zicem că ai fost level one. Nu era dreptul tău o să o iei după masă fiindcă aparținea altei persoane. Că nu era premeditată te trântește la primul nivel, dar asta-i tot. Nu-i cu scuză.

      6. Dacă să bagi din obișnuință și lipsă de atenție o brichetă aflată pe masa la care ești lașpriț cu prietenii în buzunar e furt din punctul tău de vedere, eu mă opresc cu explicațiile aici. Înseamnă că vorbim limbi diferite.

    1. În plus, Dane, zi-mi că tu cumperi filmele de fapt și că nu le downloadezi, la fel procedezi și cu muzica, și etc. Și mai zi-mi și că ai windows cu licență, plătită de tine și nu cu timp cu bani din buzunar.

      1. Dacă-ți trimit poze cu colecția mea de DVD-uri cu filme, parola contului plătit de pe Vplay, contul de Voyo și Seenow, poză cu fundul laptopului cu eticheta licenței Windows, crezi ?

  4. – Cavaler Inexistent, Raif, Zorro, Don Quijote, Ali Baba şi Moş Crăciun! Sunteţi amendaţi cu 2 puncte pentru trecerea pe culoarea roşie a semaforului pietonal!
    Fiecare în gând:
    Raif: “Ei, na! Cine întreabă?”
    Cavalerul Inexistent: “Eu nu exist!”
    Don Quijote: “Pe vremea mea era altfel!”
    Zorro: “Să nu ne zorim!”
    Ali Baba: “Hoţii mei n-au furat nimic!”
    Moş Crăciun: “Dacă Moş Crăciun ar şti cât fac unu plus unu, sania lui n-ar mai fi plină cu atâtea cadouri pentru toţi copiii!”
    Raif: – NOI mergem mai departe, ne facem că N-AM AUZIT!!!
    – Sunteţi încercuiţi, nu aveţi pe unde! Şi la spate ce aveţi?
    – JUCĂRII, PENTRU COPII!!!
    🙂

  5. hm….
    am fost gata să răspund ceva, dar m-am oprit după comentariul lui Dan. 1. pentru că nu știu dacă înțelegem la fel conceptul. 2. pentru că dacă zic, mi-e că nu mai vorbește Dan cu mine niciodată 🙄 Și poate mai mulți… 😀

Leave a Reply

