să ne/le fie învățare de minte

Uitasem cum e să nu citesc presa la prima oră. În dimineața asta am fost trezită de un nene care bătea cu putere-n ușă. Am rămas în pat, așteptând să trezească și pe altcineva, crezând că după toate astea mă pot întoarce liniștită înapoi în lumea viselor. Dar ghici ce? Există liniște? A urmat ceva ca-n povești. Nenea venise să ne debranșeze de la curent. Mama se uita la el ca la felul nouă, păi am primit factura, am văzut că-s 39 de lei, poate aștepta, canci timp zilele astea. Dar tata luase factura, nu se uitase decât la total plată, o pusese la locul facturilor și îi confirmase mamei exact ceea ce pricepuse și el, fiindcă tata nu plătește facturile în casă, nu se ocupă el de treburi femeiești, să fim serioși. Așa că iese mama, sigură pe sine, prezentând factura care nu era factură ci înștiințare  de plată. Iată cum neatenția te costă 7 ore fără net. Că asta era problema noastră. Ne-am obișnuit ca primul lucru pe care-l facem înainte de a ne zâmbi în oglindă e să aprindem drăciile astea care ne învață să ne pierdem în kilobiți. A fost cred, cea mai tristă dimineață din ultima vreme, ne-a forțat să ne vorbim extraordinar de mult, să ne privim unii pe alții, din lipsă de ocupație, la cafea. Și ceașca de cafea parcă nu mai avea fund. M-a supărat neatenția lor. Apoi m-am amuzat de cum aruncau vina unul pe altul, și când mă băgam o aruncau pe mine că exist și-am nimerit acolo. Mi-am făcut de lucru apoi căutând niște rețete (și nu pe net/ cum îmi era obiceiul) în revistele bunicii, mi-a părut bine că le-am păstrat, îmi sunt dragi, astăzi e zi de peltea. Am găsit una faină de tot, pe care o știam din moși strămoși, dar nu mi-o aminteam în fel și chip:

Ingrediente: 1kg voință, 800 g respect, 400g credință, 2kg hărnicie, 1kg cinste, 500g bunătate, 750g optimism, 1kg istețime, 1kg iscusință:

Preparare: Amestecăm bine de tot ingredientele ca mai apoi să le presărăm cu 150g umor. În final se bagă la cap tot aluatul și se ține minte toată viața.

Și așa am ajuns de la 39 lei la 339 de lei, fiindcă 150 = debranșare. Cum spuneam și aseară: plătești pentru tot, și pentru bune, și pentru rele. Să ne/le fie învățare de minte/ dacă nu ești atent te costă/ dacă nu ești punctual te costă. Deja mă pregătisem cu lumânări și toate cele fiindcă ne spuseseră că dau drumul abia mâine dacă avem noroc, iar la 15 fără 20 a fost cel mai fericit moment în casa asta. Fiecare s-a reapucat de ale lui și a uitat de viața plicticoasă din offline.

E rău când toată rutina depinde de net, de curent, de etc. Și ca să fie treaba treaba, experiența asta m-a învățat minte să-mi downloadez ceva filme și cărți pentru viitoarele două săptămâni în care nu voi avea deloc net, fiind în „casă” nouă (nu vreți să vă arăt poze, credeți-mă).

Și acum replică din final dintr-„un tramvai numit dorință” : cum „întotdeauna am beneficiat de bunătatea străinilor” ce filme franțuzești cu final fericit care să-mi mențină starea de bine, și pe care să le mai și notez apoi cu notă bună îmi recomandați? 😀

Update: Ce-mi plac oamenii frumoși. Ziua asta a început să fie din ce în ce mai bună.

P.s. : Există minuni.

12 thoughts on “să ne/le fie învățare de minte

  1. Sincer, imi pare rau de cele intamplate !
    Ca sa nu patesc asa ceva, am semnat cu o anume banca comerciala,
    un document prin care banca respectiva imi achita lunar FACTURILE
    scutindu-ma astfel de drumuri, statul la coada si patanii nedorite …….
    O seara fara ploaie !
    Aliosa.

    1. O i-auzi. O duci bine :). Eh, dacă nu se întâmpla, nu ne învățam minte. 🙂 Îmi plac lecțiile, plus că după fiecare șut vin realizări mișto, fără să-ți dai seama.

  2. Chiar că e dureros când ești „tăiat” de la curent, gaze sau oricare serviciu, dintr-o simplă neatenție. Pe aici, pe la mine, se mai trimite o somație înainte de decuplare.

Leave a Reply

