și ne jucăm că trăim

Când eram mică, mă gândeam eu acolo, în neștiința mea, că oamenii mari fac lucruri extrem de importante, de o seriozitate ieșită din comun și abia așteptam să fiu și eu om mare.

Dar, deja ajunsă la o vârstă, apropiată maturității (despre care nu cred că există), îmi dau seama că tot un joc e și ce fac oamenii mari. Și mi-am dat seama unde greșesc. Cu cele mai bune intenții, poate, oamenii mari încearcă să-i învețe pe ceilalți regulile jocului lor. Dar, vedeți voi? Fiecare dintre noi are propriul joc, bazat pe propriile reguli. Nu poți să bagi pe gât cuiva regulile tale. El oricum le încalcă pe ale lui. Dacă ți le încalcă, te superi și apare disputa. Până la urmă iubim diferit, neștiind cum e celălalt. Îi iubim proiecția vagă pe care ne-am făcut-o despre el. Și atunci când s-a sfârșit jocul de-a închipuitul, nu mai e tocmai vesel.

One thought on “și ne jucăm că trăim

Leave a Reply

