Leapșă cu și despre cărți

Pentru ceea ce urmează să citești, dă vina pe Ramona. ( asta în cazul în care și ție îți place să găsești „țapi ispășitori”, cum se zice-n popor). Demult, într-o publicație foarte simpatică scriam că mi-e frică de stagnare și că nu trece o zi fără să citesc ceva. Încă nu trece. Doar că pe atunci mă pierdeam printre cărți și aveam suficient timp liber. Acum, timpul dedicat „beletristicii” s-a cam împuținat. Nu mă plâng, mă descurc. Doar că sunt nițel mai selectivă și probabil mai „dură” cu scriiturile. Dar să cotrobăim prin amintiri, apoi un scurt exercițiu de imaginație și să vedem ce răspunsuri dăm.

1. Care-ar fi un personaj pe care nu-l poți uita?

Pe Heathcliff din La răscruce de vânturi. Am sperat cu fiecare literă la un sfârșit mai „blând” pentru el și Catherine.

2. Ai primit vreodată un spoiler la o carte pe care voiai să o citești de mult? Care și ce impact a avut asupra ta?

Măi, nu țin minte să fi primit.

3. Care-ar fi o carte lăudată care pe tine nu te-a impresionat?

Spovedania lui Tolstoi.

4. Ce fel de absurd preferi, Kafka sau Beckett?

Clar, Kafka.

5. Care-i ultima carte pe care ai citit-o?

Milarepa de Eric-Emmanuel Schmitt.

6. Ce crezi despre Haruki Murakami?

Nu am suficient Murakami la bord, încât să am o părere formată. I-am citit un singur roman, abia. Și nu m-am hotărât dacă-mi place.

7. Un autor japonez în afară de Murakami care-ți place?

Băi! Încă n-am aprofundat literatura japoneză așa cum trebuie, cu toate că sunt destul de interesată de cultura lor.

8. Preferi filmul, deși ai citit și cartea…

Nu neapărat. De cele mai multe ori prefer cartea.

9. Un autor care te sperie?

Depinde. În ce sens mă sperie? Neil Gaiman. E minunat. De speriat! ^_^

10. Numește un filosof -nu neapărat preferat, ci care spune CEVA ce consideri fie enervant, fie fabulos.

Îmi place Kierkegaard.

11. Un autor care te enervează?

În ce sens mă enervează? Că are un potențial fantastic și nu mă prinde una din cărțile scrise? Mathias Malzieu. Mi s-a părut genial în Mecanica inimii. Dar în „cel mai mic sărut pomenit vreodată” m-a scos din sărite.

12. Zi-mi o carte care are de-a face cu erotismul (atenție, nu sexualitate)

Not my type. Nu-mi vine niciuna în minte.

(Dacă vrei să preiei leapșa și să-i mai inventezi puncte, be my guest. Până atunci, săptămână frumoasă! Și nu rata articolul pe care l-am scris pe celălalt blog, http://www.aicisescrie.ro, în care povestesc cum am fost, pe repede înainte prin munții Bucegi. E despre cât e de ok să încetinești, din când în când. Nu-ți strică ritmul. -&Poze cu mine included :)) )

 

Leave a Reply

